Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2244
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Joka joukkiossa on monenlaisia ihmisiä, niin heissäkin. Vaikken itse en ole erityisen uskonnollinen, on pakko tunnustaa, että heidän joukossa on enemmistö hyviä, yritteliäitä ja kunniotustakin herättäviä elämän tavoillaan ja käytöksellään. Juuri äsken soitti työasioissa eräs entinen rapajuoppo, joka on löytänyt elämälleen rauhan tuolta. Tekee valtavasti hyväntekeväisyys työtä ruoka kassien kanssa, vaikka ei oma ruokakassi kummoinen ole.👍👍
Kyllä minäkin vierastan tätä Jehovien ovella kulkua ☹️

Ps, siis noin viisi henkirikosta nämä tekee keskimäärin vuodessa ja noin 20 törkeää pahoinpitelyä 🤔
Ross Sullivan
Axel Foley
Viestit: 2054
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Carelin kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 8:07 pm No se nyt on selvä, että heidän rikokset eivät todellakaan tule aina ilmi. Siellä on oma oikeus. Mutta ihan hienoa, että näitä puolustetaan. Minusta ne vaan ovat helvetin sairaita yhteisöjä joka ainut lestadiuksesta jehoviin.
Ihminen joka käy toisten ovien takana käännyttämässä on minusta mieleltään pipi.
Olen aiemmin työpaikassani katsonut heidän touhuja ja kyllä oli vastenmielistä. Hyi helvetti.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/65a4 ... 9b870ed355
https://yle.fi/a/3-10925059

https://yle.fi/a/3-10427669

https://yle.fi/a/3-10131882

Ehkä ne kaikki Jehovat eivät elä oppiensa mukaisesti? Johto näyttää esimerkkiä sääntöjen joustavuudesta.

WIKIPEDIA:

"Jehovan todistajien uskonto eroaa kristinuskosta monin tavoin, kuten hylkäämällä kolminaisuusopin[1], pitämällä Jeesusta arkkienkeli Mikaelina,[11] sekä kieltämällä Raamatun ilmoittaman iankaikkisen kadotuksen olemassaolon, rajoittamalla taivaaseen pääsyn vain 144 000 voidellulle ihmiselle[12], sekä uskoessaan Jeesuksen palanneen maan päälle vuonna 1914 näkymättömästi. Vuosi on nykyinen käsitys; Jehovan todistajat opettivat aiemmin Jeesuksen palanneen vuonna 1874"

Taivaassa lienee rajallinen kapasiteetti ulottuvuudessa x?
Hapetun ketoneiksi
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2244
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Loput jehovistahan saavat ikuisen elämän maanpäällä, kun maa luodaan Harmagedonin jälkeen uudestaan.
Olen kyllä tästä huolimatta, sitä mieltä, että kaikkia rikosten lajeja tehdään valtaväestössä enemmän, kuin esim jehovissa jo pelkästään sen vuoksi, ettei näitä kännihölmöilyjä siellä juurikaan tapahdu. Valtaväestöllä känni on yli puolissa henkeen ja terveyteen liittyvissä rikoksissa.
Pohjosenvalunut
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Syys 12, 2023 8:39 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pohjosenvalunut »

Näin uskon ja varmasti on myös tilastollisesti. Kuitenkaan se ei todista tätä tapausta suuntaan tai toiseen. Itse en usko asian liittyvän mitenkään asiaan. Jos joku yhteys olisi keksittävä niin se että JT takia kiusaajat olisi takana (tähän en siis usko). Jos isä, toinen JT niin silloinkaan vaikea tai mahdoton keksiä syytä miten se liittyisi JT uskontona.
Toivottavasti viranomaisten mahdolliset ennakkoluulot 1988 ei ole haitanneet tutkimuksia.
Vanhakansa
Frank Drebin
Viestit: 395
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2018 12:05 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Vanhakansa »

Pohjosenvalunut kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 9:32 pm Näin uskon ja varmasti on myös tilastollisesti. Kuitenkaan se ei todista tätä tapausta suuntaan tai toiseen. Itse en usko asian liittyvän mitenkään asiaan. Jos joku yhteys olisi keksittävä niin se että JT takia kiusaajat olisi takana (tähän en siis usko). Jos isä, toinen JT niin silloinkaan vaikea tai mahdoton keksiä syytä miten se liittyisi JT uskontona.
Toivottavasti viranomaisten mahdolliset ennakkoluulot 1988 ei ole haitanneet tutkimuksia.
Juuri hiljan luin, että nykyään 70 % Saksan turvakotien asukkaista on maahanmuutajataustaisia. Että ei se uskonto ja alkoholittomuus kaikelta suojaa. Usein noissa yhteisöissä myös juodaan salaa ja ongelmat ovat lähinnä piilossa. Luultavasti Gunillankin ongelmat olisi hyssytelty hiljaiseksi vuosikymmenien ajan, jos ne olisivat pysyneet neljän seinän sisällä. Itsekin tiedän kyllä myös näitä "pelastuneita", kun on katuojasta noustu jaloilleen ja jopa suureen menestykseen. Mutta juna kulkee kahteen suuntaan ja suljetut yhteisöt luovat myös ongelmia. Ongelmista vaietaan ja ne eivät päädy tilastoihin. Lapsen katoamista nyt on tietysti paljon vaikeampaa hyssytellä yhteisössä hiljaiseksi kuin vaikka hyväksikäyttöä tai perheväkivaltaa.
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2244
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

No, ei ainakaan islamissa suojaa väkivallalta peheessä. Eihän naisella siinä ole tasaarvoista asemaa perheessä. Ukot pieksää niitä mennen tullen. Jo heidän koraaninsa antaa "luvan" tähän.
Taivaaseenkin pääsevät vain miehen siivellä, jos yleensä pääsevät. Miehet sen sijaan saavat siellä ison liudan neitsyitä käyttöönsä.
Kyllähän voi noiden maiden asukkaiden geeniperimäkin olla niin kiiihkeä, että tilanne olisi sama, vaikka islamia ei olisikaan olemassa.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4248
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Mitään viitettä ei ole siitä, että Piia olisi joutunut perheenjäsenensä hyväksikäyttämäksi tai pahoinpitelemäksi. Ainoa viite sinänsä mahdolliseen rikokseen, tai jonkun sekaantumisesta katoamiseen, on "Tom on Boråsin" lähettämä kirje.
Ei ole mitenkään pois suljettua, että Piia olisi kadonnut tapaturmaisesti ilman ulkopuolisen osuutta asiaan, tai omaehtoisesti ilman tapaturmaa, jolloin kyseessä olisi lähinnä itsemurha.

Minua kiinnostaa, onko kukaan koskaan ja kenenkään huomaamatta jäänyt junan alle niin, että ruumiin jäänteitä olisi löydetty vasta vuosikymmeniä myöhemmin.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Carelin
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 8:37 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Carelin »

LexVeritas kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 10:53 pm Mitään viitettä ei ole siitä, että Piia olisi joutunut perheenjäsenensä hyväksikäyttämäksi tai pahoinpitelemäksi. Ainoa viite sinänsä mahdolliseen rikokseen, tai jonkun sekaantumisesta katoamiseen, on "Tom on Boråsin" lähettämä kirje.
Ei ole mitenkään pois suljettua, että Piia olisi kadonnut tapaturmaisesti ilman ulkopuolisen osuutta asiaan, tai omaehtoisesti ilman tapaturmaa, jolloin kyseessä olisi lähinnä itsemurha.

Minua kiinnostaa, onko kukaan koskaan ja kenenkään huomaamatta jäänyt junan alle niin, että ruumiin jäänteitä olisi löydetty vasta vuosikymmeniä myöhemmin.
Eikö aika hyvä viite ole, että poliisi tutkii murhana ja isää syytetään. Sä puolustelet oudosti ihan jatkuvasti isää ja siirrät huomion toisaalle. Joko hölmöyttäsi tai tarkoituksella.
vanhavakanssi
Sofia Karppi
Viestit: 418
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2024 11:40 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja vanhavakanssi »

LexVeritas kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 10:53 pm Mitään viitettä ei ole siitä, että Piia olisi joutunut perheenjäsenensä hyväksikäyttämäksi tai pahoinpitelemäksi. Ainoa viite sinänsä mahdolliseen rikokseen, tai jonkun sekaantumisesta katoamiseen, on "Tom on Boråsin" lähettämä kirje.
Ei ole mitenkään pois suljettua, että Piia olisi kadonnut tapaturmaisesti ilman ulkopuolisen osuutta asiaan, tai omaehtoisesti ilman tapaturmaa, jolloin kyseessä olisi lähinnä itsemurha.

Minua kiinnostaa, onko kukaan koskaan ja kenenkään huomaamatta jäänyt junan alle niin, että ruumiin jäänteitä olisi löydetty vasta vuosikymmeniä myöhemmin.

Työtehtävissä useita junan alle jääneitä nähneenä voisin sanoa melko suurella varmuudella, että se on melkoinen mahdottomuus. Mikäli täällä on joku "veturimiehetheiluttaa" taustainen nikki, niin hän voisi kommentoida asiaa veturinkuljettajan näkökulmasta. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että veturinkuljettajakin tiedostaa yliajo tilanteen.
Pohjosenvalunut
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Syys 12, 2023 8:39 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pohjosenvalunut »

∆∆ Eikö siihen ole kuin hölmöys tai tarkoituksella? Tässähän on ensin kaksi leiriä kotona tai kodin ulkopuolella? Kumpikaan ei ole täällä tai muuallakaan esittänyt todisteita. Kummassakin joutuu, ainakin vielä, olemaan olettamuksien ja arveluiden varassa. Poliisien tutkimuksessakin ollaan ääripäissä, Piia löytynyt, syyte just tulossa ja toiset näkee asian että poliisi tutki eikä mitään löytynyt. Toinen leiri on väärässä mutta nyt tai edes näillä näytöillä on turha näistä mielipiteistä hölmöksi sanoa. Jos vaikka kuulennon kieltäisi niin käytä sitten vapaasti.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4248
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^^
Eikö aika hyvä viite ole, että poliisi tutkii murhana ja isää syytetään. Sä puolustelet oudosti ihan jatkuvasti isää ja siirrät huomion toisaalle. Joko hölmöyttäsi tai tarkoituksella.
Ei se ole yhtään hyvä viite, kun tiedossa ei ole mitään, mikä tukisi sinänsä mahdollista murhaepäilyä (josta ei ole täyttä varmuutta). Ketäänhän tässä keississä ei ole vielä syytetty, sitä paitsi.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3939
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja CSI »

vanhavakanssi kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 11:26 pm Työtehtävissä useita junan alle jääneitä nähneenä voisin sanoa melko suurella varmuudella, että se on melkoinen mahdottomuus. Mikäli täällä on joku "veturimiehetheiluttaa" taustainen nikki, niin hän voisi kommentoida asiaa veturinkuljettajan näkökulmasta. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että veturinkuljettajakin tiedostaa yliajo tilanteen.
Tommoinen veturi pitää sen verta kovaa ääntää, että joku alle jäänyt paljon niissä äänissä tunnu eikä sitä huomaa. Varmaan lumi- ja jääkikkareet pitää samanaista kolahtelua talvikeleillä.

Itte ainaki jos olisin veturinkuljettaja ja näkisin radalla jotain örkkejä, joihin ei ehti jarruttamaan panisin hanaa vain , kääntäisin katseen mittareihin ja musiikin kovemmalle.

Tulee vaan traumoja ittelle, jos jää kattomaan nistien viimeisiä sekunteja.

Niin kellekkään puhus mittään että siellä kolisi matkanvarella koska en pysähtyisi. Silpoutuneiden raatojen kattelusta tulee kans traumoja. Hanaa vaan. Kyllä ne korpit ja ketut hoitaa radanlaitaan silppuuntuneet.

https://www.youtube.com/watch?v=ive7zbkZ6Gg
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2244
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

LexVeritas kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 11:32 pm ^^
Eikö aika hyvä viite ole, että poliisi tutkii murhana ja isää syytetään. Sä puolustelet oudosti ihan jatkuvasti isää ja siirrät huomion toisaalle. Joko hölmöyttäsi tai tarkoituksella.
Ei se ole yhtään hyvä viite, kun tiedossa ei ole mitään, mikä tukisi sinänsä mahdollista murhaepäilyä (josta ei ole täyttä varmuutta). Ketäänhän tässä keississä ei ole vielä syytetty, sitä paitsi.
Pakko kysyä Carelinilta, oletko oikeasti näin hölmö, vai piruuttasiko tuon isän syytöksen jo toiseen kertaan kirjoitat 🤔
skoune
Agentti Scully
Viestit: 685
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoune »

vanhavakanssi kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 11:26 pm
LexVeritas kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 10:53 pm ..
Minua kiinnostaa, onko kukaan koskaan ja kenenkään huomaamatta jäänyt junan alle niin, että ruumiin jäänteitä olisi löydetty vasta vuosikymmeniä myöhemmin.

Työtehtävissä useita junan alle jääneitä nähneenä voisin sanoa melko suurella varmuudella, että se on melkoinen mahdottomuus. Mikäli täällä on joku "veturimiehetheiluttaa" taustainen nikki, niin hän voisi kommentoida asiaa veturinkuljettajan näkökulmasta. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että veturinkuljettajakin tiedostaa yliajo tilanteen.
Muistanko väärin, että täällä olisi ollut jossain tieto siitä, että Heikin toinen vaimo (järjestyksessä) olisi vammautunt, kun oli jäänyt osittain (jalat) junan alle. En muista kerrottinko siitä, että olisiko ollut tahallinen vai tahaton onnettomuus..
Tämä ei tietenkään seliä Piian katoamista mitenkään. Outo sattuma kuitenkin, kun niistä junista täällä alettiin puhua.
mrreferee
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: To Heinä 08, 2021 12:56 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja mrreferee »

Itse olen ollut siinä käsityksessä, että ei se ihminen siinä junan "alle" jäädessä mihinkään katoa. Muusiksi toki menee, mutta veturiin jää selkeät jäljet törmäyksestä. Toki vetureita on erilaisia ja myös muodoiltaan ovat hyvinkin erilaisia, joten en tiedä miten paljon se vaikuttaa asiaan. Ja paljon varmasti riippuu siitä, jääkö ihminen kirjaimellisesti junan alle vai tömähtääkö keulaan.

Pari eläimeen törmännyttä veturia olen nähnyt, ja kyllä niistä ainakin aika läimiskät jäi.
Vastaa Viestiin